tisdag 11 maj 2010

Bättre och bättre...

Förra veckan var ännu en katastrofvecka ur träningssynpunkt... Hade fullt upp med hemsidor och sjuklingar och nätterna och dagarna flöt ihop i en enda dimma... I söndags hade jag planerat att jag skulle träna box - men det gick inte. Kroppen var så slut att jag inte ens kunde förmå mig att gå och byta om till träningskläder.... Så jag skubbade. Det kändes INTE bra! Men, man ska lyssna på sin kropp har jag hört..?!

Efter att ha tagit igen lite sömn var det då dags för intervallträning igår igen. Det blev bara jag och Malin eftersom Lisa var sjuk (miss you...) och alla andra bangade som vanligt!
Vädret var underbart, jag hade sovit ok, ätit ok... och förutsättningarna var kanon! Och vilken träning det blev! GÖTT!

Vi började med ett uppvärmningsvarv på slingan. Sen ett varv där vi joggade mellan två lyktstolpar, sprang snabbare mellan tre stolpar osv. Näääästan ett varv. JOBBIGT! Sen fyra olika stationer: Armhävningar, gäddhängs, situps, ryggresningar. 10 av varje i tre omgångar. Benen fick vila. Skönt.

Sen var det dags för lite starter. 5 i branta backen och 5 i trappan. Kräkjobbigt! Varva ner med plankan. (jo, eller hur...) Tre gånger en minut. Jag orkade inte hela vägen och fick därför straff av bossen. Hahaha... 10 gånger 10 situps. 100 st! Hade någon sagt till mig i julas att jag skulle göra 100 situps om 5 månader hade jag bara skrattat.... Men jag klarar det! HA!

Sen joggade vi tillbaka och tog till sist en snabbstart 100-150 m. Blä! Benen var vid detta laget bara spaghetti!

Stretching och lite småprat och sen hem till duschen.
Helt slut, men skitnöjd!
Underbar träning!

Hoppas snart Lisa är frisk så vi får ordning på det här igen...
Både på kropp och knopp ;)
KRAM/A

1 kommentar: